RAMOWY ROZKŁAD DNIA
dla dzieci starszych
Podstawa programowa realizowana jest w godzinach od 8.00 do 13.00.
6.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne według pomysłów dzieci. |
---|---|
8.00 – 8.30 |
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę itp.). Zabawy rytmiczne przy muzyce, śpiewanie piosenek. Rytuał wspólnego rozpoczynania dnia. |
8.30 – 8.45 |
Ćwiczenia poranne |
8.45 – 9.00 |
Przygotowanie do śniadania. |
9.00 – 9.30 |
Śniadanie |
9.30 – 10.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia programowe – językowe, matematyczne, plastyczne, muzyczne, społeczne, przyrodnicze. |
10.30 – 11.45 |
Spacery, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym lub na sali. Zabawy ruchowe, ćwiczenia gimnastyczne |
11.45 – 12.00 |
Przygotowanie do obiadu |
12.00 – 12.30 |
Obiad |
12.30 – 13.00 |
Zabawy wyciszające i uspakajające. Relaks przy muzyce. |
13.00 – 14.15 |
Zabawy dowolne dzieci według indywidualnych zainteresowań. Gry dydaktyczne. |
14.15 – 14.30 |
Przygotowanie do podwieczorku |
14.30 – 15.00 |
Podwieczorek |
15.00 – 17.00 |
Zabawy indywidualne i w małych zespołach, wspomagające rozwój dzieci. Słuchanie opowiadań nauczycielki lub czytanie fragmentów książek. Rozchodzenie się dzieci. |
RAMOWY ROZKŁAD DNIA
dla dzieci młodszych
6.00 – 8.00 |
Schodzenie się dzieci do przedszkola. Zabawy dowolne według pomysłów dzieci. |
---|---|
8.00 – 8.30 |
Zabawy integrujące grupę. Ćwiczenia ogólnorozwojowe (np. rozwijające percepcję wzrokową i słuchową, grafomotorykę itp.). Zabawy rytmiczne przy muzyce, śpiewanie piosenek. Rytuał wspólnego rozpoczynania dnia. |
8.30 – 8.45 |
Ćwiczenia poranne |
8.45 – 9.00 |
Przygotowanie do śniadania. |
9.00 – 9.30 |
Śniadanie |
9.30 – 10.30 |
Realizacja zadań edukacyjnych poprzez zajęcia z całą grupą. Zajęcia programowe – językowe, matematyczne, plastyczne, muzyczne, społeczne, przyrodnicze. |
10.30 – 11.45 |
Spacery, zabawy dowolne w ogrodzie przedszkolnym lub na sali. Zestawy zabaw ruchowych. |
11.45 – 12.00 |
Przygotowanie do obiadu |
12.00 – 12.30 |
Obiad |
12.30 – 14.00 |
Odpoczynek - leżakowanie |
14.15 – 14.30 |
Przygotowanie do podwieczorku |
14.30 – 15.00 |
Podwieczorek |
15.00 – 17.00 |
Zabawy indywidualne i w małych zespołach, wspomagające rozwój dzieci. Słuchanie opowiadań nauczycielki lub czytanie fragmentów książek. Rozchodzenie się dzieci. |